23.08.2022

projekty

Change Week

Małe kroki prowadzą do wielkich zmian, a te najlepiej zacząć od siebie. Ta teza zaczerpnięta z filozofii Kaizen leży u podstaw naszej strategii 4F Change. Realizując jej założenia, bardzo mocno skupiliśmy się na edukacji naszych pracowników w zakresie ochrony środowiska. W tym celu raz na kwartał w naszej firmie organizowane są spotkania Change Week.

Change Week to trwająca tydzień seria warsztatów i webinariów, podczas których przybliżamy naszym pracownikom tematy związane ze zrównoważonym rozwojem i ekologią. Wakacje i trwający w najlepsze sezon urlopowy to idealny okres na poruszenie zagadnień z zakresu odpowiedzialnej turystyki, dlatego też ostatni Change Week odbył się pod hasłem Travel_Fair.

Gościem specjalnym naszego pierwszego webinaru była Anna Pałka, surferka, projektantka oraz instruktorka windsurfingu i kitesurfingu. Ania opowiedziała naszym pracownikom o tym, jak swoją pasję do oceanu i sportów wodnych przekuła w biznes, zakładając firmę Nevrboard. Dodatkowo podzieliła się z nami swoimi spostrzeżeniami z podróży po różnych zakątkach świata, m.in. Indiach i Japonii. Szczególną uwagę zwróciła na poszanowanie lokalnych kultur podczas odkrywania nowych miejsc oraz starała się pokazać, jak ważna jest umiejętność czerpania radości z tego, co mamy.

Tatry to miejsce każdemu dobrze znane, niestety nie przez wszystkich szanowane, stąd też tematem przewodnim drugiego z webinarów było hasło „Leave no trace”. Jego gość specjalny, Jan Krzeptowski-Sabała, pracownik Tatrzańskiego Parku Narodowego, opowiedział nam o idei pozostawiania jak najmniejszego śladu w przyrodzie podczas górskich wędrówek. W czasie spotkania dowiedzieliśmy się między innymi, dlaczego przy szlakach nie ma koszy na śmieci i czemu nie należy dokarmiać zwierząt w TPN. Zdobytą podczas warsztatów wiedzę mogliśmy bardzo szybko wykorzystać w praktyce, dołączając do akcji Wolontariat dla Tatr.

4 sierpnia osiemnastu naszych pracowników wcieliło się w rolę wolontariuszy TPN i wyruszyło na szlak. Uzbrojeni w rękawiczki, worki na śmieci i chwytaki przeszliśmy 16 km, sprzątając Dolinę Kościeliską, okolice Stawu Smreczyńskiego i Wąwóz Kraków z jaskinią Smoczą Jamą. Podczas wydarzenia Dariusz Giś, będący koordynatorem akcji z ramienia TPN, podzielił się z nami ciekawostkami na temat Tatr i działania parku.

Ostatni z webinarów poprowadziła Olga Komornicka. W swoich podróżach Olga dociera do niezbyt popularnych miejsc, gdzie bacznie przygląda się lokalnym społecznościami i problemom, z jakimi się zmagają. Podczas webinaru podzieliła się z nami swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zmian klimatycznych, a także poruszyła takie zagadnienia jak handlowanie śmieciami, zanieczyszczenie oceanów hałasem, czy problem suszy.

Nie wszyscy jednak mogą wyjechać na dłuższy urlop. Co wtedy? Na zakończenie Change Weeka postanowiliśmy pokazać naszym pracownikom, że w przestrzeni miasta też można znaleźć fajne miejsca i sposoby na relaks. I tak nad samym brzegiem Wisły zorganizowaliśmy warsztaty z jogi, które poprowadziła Agnieszka Kunert. 11 uczestniczek przez półtorej godziny praktykowało dynamiczną Vinyasę. Zajęcia na trawie w letnie, słoneczne popołudnie były treningiem nie tylko dla ciała, ale i ducha!

Zamów kuriera

Spakuj swoje ubrania w karton i zamów bezpłatnego kuriera, który je od Ciebie odbierze.

Zamów
lub

Oddaj stacjonarnie

Przynieś ubrania do salonu 4F – zbiórka prowadzona jest w każdym naszym sklepie – i wrzuć do specjalnego pojemnika oznaczonego logo 4F Change.